Uutiset ja tiedotteet

Tilaa RSS-syöte

SHLL:n toimisto kiinni 1.7.-7.7.2024 - Tilaathan FIATA-lomakkeet ennen lomakautta 20.6. mennessä

06.06.2024

SHLL:n toimisto on kiinni heinäkuussa toimiston henkilökunnan kesälomien takia.

Huolinta- ja logistiikka-ala NYT Yrityskylässä

06.06.2024

Suomen Huolinta- ja Logistiikkaliitto (SHLL) mukana tukemassa lasten ja nuorten talous-, työelämä- ja yrittäjyystaitoja Nuorten yrittäjyys ja talous NYTin Yrityskylässä. Yrityskylä Yläkoulu on peruskoulun 9.-luokkalaisille suunnattu, innostava oppimiskokonaisuus taloudesta, työelämästä ja yrittäjyydestä. SHLL on tavoittanut yli 2000 oppilasta Yrityskylässä päättyneenä lukuvuotena.

Elinkeinoelämän järjestöt: Väylämaksu tulee säilyttää toistaiseksi nykyisellään

27.05.2024

Elinkeinoelämän näkemys on, että väylämaksu tulee säilyttää nykyisellä viime syksynä hyväksytyllä tasollaan vuoden 2027 loppuun saakka.

Elinkeinoelämän järjestöt: Sähkö- ja kaasukäyttöisten kevytkuorma-autojen yleistymistä tulisi edistää sallimalla niiden kuljettaminen B-kortilla

24.05.2024

Elinkeinoelämän järjestöt ovat esittäneet liikenne- ja viestintäministeriölle pikaisesti toteutettavaa ajokorttisääntelyn muutosta, joka mahdollistaisi kokonaismassaltaan enintään 4 250 kg:n kaasu- tai sähkökäyttöisten kuorma-autojen kuljettamisen B-kortilla. Muutos vähentäisi jakelukuljetusten päästöjä ja energiankulutusta sekä lievittäisi jakeluautojen kuljettajapulaa.

Elinkeinoelämän yhteiskirjelmä: Liikenteen rahoituksen ja verotuksen uudistaminen

19.04.2024

Petteri Orpon hallitusohjelmassa linjataan liikenteen rahoituksen ja verotuksen kokonaisuudistuksen käynnistämisestä, jonka liikenne- ja viestintäministeriö ja valtiovarainministeriö toteuttavat yhteistyössä. Julkisuuteen on kerrottu, että uudistusta asetetaan valmistelemaan liikenne- ja viestintäministeriön ja valtiovarainministeriön edustajista koostuva virkamiestyöryhmä.